Sydney

Včerejší tréninkové volno (21. 8.) jsme s Olgou využili k návštěvě hlavního města státu New South Wales a zároveň největšího města kontinentu - Sydney. Datum se shoduje paradoxně s datem, kdy se pro Čechy v roce 1968 zavřela na desítky let hranice a svoboda, nejenom cestování. A vlastně díky tomu jsou dnes stovky, možná tisíce našich krajanů i tady, v Austrálii. Volili útěk, emigraci a hledali právě tu svobodu než útlak, komunisty doma. Za chvíli jsou u nás volby a je šílený, kolik lidí bude volit bolševiky a podobný zlo znovu!!! Ale jak kdosi řekl: „Národ má takovou vládu, jakou si zaslouží“.
Sydney má asi pět a půl milionu obyvatel. Projeli jsme značnou část centra a pobřeží a oproti evropským městům „nikde nikdo“. Je jasný, že australská zima neláká a je vidět, že nejbližší turisti to sem mají tisíce kilometrů. Letadlem. Takže náš výlet centrem na koloběžkách byl úplně v pohodě. Teda skoro. Jednu chvíli se mi „natvrdo“ zablokovalo přední kolo, vymrštilo mě to z kolobky a při dopadu jsem si natáhl v pravý noze sval. Bolí a dopolední trénink jsem dnes vynechal. Hanka mě promasírovala, dáme tejp a odpoledne uvidím…
Sydney je samozřejmě především Opera House – unikátní budova, kterou zná snad každý na světě. Jako první stavba je zapsaná na seznam kulturního dědictví UNESCO ještě za života autora. Výstavba se trochu protáhla. Trvala skoro dvacet let a místo 7 milionů australských dolarů jich nakonec stála 102! Nejenom u nás se některý věci táhnou. Dalším monumentem je Harbour Bridge. Most, který přemosťuje přístav Port Jackson v Sydney. Tato gigantická ocelová konstrukce spočívá na čtyřech mohutných žulových pilířích. Přemosťuje Port Jackson ve výšce 59 metrů. Celková délka mostu činí 1150 m. Samotný oblouk má rozpětí 503 m a jeho vrchol se nachází 134 m nad hladinou moře. Výstavba mostu, jehož autorem je železniční stavitel John Bradfield, trvala 8 let (od roku 1924 do roku 1932). Člověku se tají dech, v jakých rozměrech a s jakou technikou dokázali tehdy budovat. Zvlášť v době, kdy ve městě nebyl žádný mrakodrap, šlo o úžasnou dominantu. Automobil byl v plenkách, a přesto je tam dálnice s osmi jízdními pruhy, dvoje koleje, pěší stezka a stezka pro cyklisty!
V přístavu zrovna kotvila obří výletní loď. Naše jízda vedla i do botanické zahrady, kde jsou neuvěřitelné stromy a dále kolem vojenského přístavu. Hyde Parkem mezi mrakodrapy na vlak. A potom rychle domů na svíčkovou. City Tower, jízdu lodí a mrakodrapy si necháme na další TVO už s mým parťákem na Crocodile Trophy – Šampónem (Jarda Slezák). Ten doplní team Vysočiny kam patří ještě "domácí" Ondra Slezák a Michal Kafka.

Komentáře

Nikdo sem ještě nenapsal komentář. Napište nějaký!

GENERÁLNÍ PARTNER

Staňte se generálním partnerem
projektu Koruna světa!

Více informací na telefonu +420 602 537 277 nebo email adrese

HLAVNÍ PARTNEŘI
PARTNEŘI
MATERIÁLEM POMOHLI
PODPORUJI
Copyright © 2016 Radek Jaroš . Design by Pavel Blažek
| Instagram | Facebook